Teatr
Życie od teatru różni się tylko tym, że w życiu nie ma prób generalnych

Doświadczenie
Czerwiec 2018
Luty 2018
Październik 2017
Marzec 2017
Wrzesień 2016
Maj 2016
Grudzień 2015
Maj 2015
Grudzień 2014
2014
2014
Wrzesień 2014
Maj 2014
Recenzje
(…) w Grażynie cheerleaderką jest Giermek, pełniący podwójną rolę: posłannika i naocznego świadka wszystkich zdarzeń. Postać tę rozpisał reżyser na dwie aktorki – młodszego Giermka gra Karolina Gibki (jedna z najciekawszych kreacji spektaklu) (…)
Niewiele też do zagrania miała Karolina Gibki jako Giermek – cheerleaderka, choć wyśpiewana przez nią charakterystyka Krzyżaków zasługuje na uznanie.
Opinie
Z Karoliną Gibki spotkałam się w pracy kilkakrotnie, zarówno w teatrze, jak i na planie zdjęciowym. Poznałam ją jako utalentowaną, wszechstronną aktorkę, która wykonuje swoją pracę z pasją i miłością. Karolina ma w sobie rzadki dar łączenia intuicji, charyzmy, prostolinijności oraz doskonałego słuchu, muzycznego i scenicznego. Jest odważna, potrafi zaryzykować i, co ważne dla mnie jako reżyserki, łączy w sobie moc dziecięcej ciekawości oraz kobiecej dzikości, co na scenie daje wybuchową mieszankę, dzięki której nie pozwala o sobie zapomnieć widzom. Praca z Karoliną jest wspaniałą podróżą artystyczną.
Karolina jest aktorką o wielu twarzach, potrafi budować skomplikowane psychologicznie postaci. Podczas pracy nad rolą Kory w spektaklu „Bądź taka, nie bądź taka” pokazała cały wachlarz swoich umiejętności aktorskich oraz wokalnych. Oprócz tego Karolina jest w pracy po prostu wspaniałą osobą: oddaną, twórczą, profesjonalną, bardzo pracowitą. Jest przy tym bardzo profesjonalna, zawsze przygotowana i daje z siebie wszystko.
Gibkość aktorska i muzyczna Karoliny jest godna pozazdroszczenia i polecenia. Praca z tą Panią to czysta przyjemność.
Praca z Karoliną to inspirująca, twórcza przygoda. Imponuje mi jej rzetelność, żywiołowość, talent. Wielki głos, wspaniała koleżanka.
Karolina Gibki zagrała w 2014 r. Irenę Solską w spektaklu ,,Lato 1910” Zuzanny Bojdy, w Teatrze Solskiego w Tarnowie. Solska w jej interpretacji była jak pisał recenzent tyleż demoniczna co romantyczna, tyleż ambitna co nie stabilna emocjonalnie, a kiedy trzeba umiejętnie wyciszająca (maskująca) prawdziwe uczucia. To podręcznikowy przykład kobiety – aktorki spełnionej zawodowo kosztem życia osobistego. Rozdartej pomiędzy dwoma uczuciami – miłością i zdradą. Żyjącej w wyniszczającym trójkącie: Solski – teatr – Witkacy. Rola K. Gibki to dobra teatralna robota. Taki był efekt naszej współpracy. Karolina łączyła wysokiej próby rzemiosło, talent do improwizacji i poczucie humoru. Proces prób z Karoliną wspominam z przyjemnością i trzymam kciuki za jej dalszy artystyczny rozwój.
Rekomendacje dyrektorskie
Poznałem Karolinę Gibki w 2014r. w Tarnowie. Była jeszcze studentką wydziału aktorskiego AST Kraków – filia we Wrocławiu, którą ukończyła właśnie w 2014r. Została zaproszona gościnnie do roli Białej Królowej w spektaklu “Alicja w Krainie czarów”. Zaintrygowała widzów, mnie i zespół aktorski swoją niebywałą energią sceniczną, pozytywnością, pracowitością, swoim talentem zarówno aktorskim jak i wokalnym. Więc mimo faktu, iż była to jej pierwsza rola w instytucjonalnym teatrze, tuż po premierze zaprosiłem ją do zespołu. Spotkałem się z Karoliną w 2014r. w bezpośredniej pracy przy spektaklu “Reprodukcja” autorstwa Marcina Cecko i w mojej reżyserii, w którym pokazała swój talent komediowy i oryginalną obecność sceniczną. Miałem później okazję obserwować jej rozwój artystyczny przez pierwsze 3 sezony jej kariery, od 2014r. do 2017r. Wcieliła się w role dramatyczne i odważne (“Kalkstein. Czarne Słońce” 2015r., Ofelia w “Hamlecie” 2017r.), intymne i delikatne (Irena Solska w “Lato 1910” 2014r.), groteskowe (“Havel-Man” 2016), tragiczne (Giermek w “Grażynie” 2015r.), lekkie i muzyczne (w spektaklu muzycznym “Disco Solski” i jako Niebieskowłosa w “Pinokio” 2017r.). Reżyserzy i inni twórcy bardzo cenili współpracę z nią, chwalili jej otwartość, strategię na budowanie roli, skupienie i oddanie sztuce. Pracowała z wieloma reżyserami różnego pokolenia, stosujących różne estetyki i metody pracy.
Oprócz talentu aktorskiego, posiada też niebywały głos, którym operuje pięknie i świadomie, czego dowiodła w niejednym spektaklu.
Gdy się pracowało z Karoliną Gibki lub się ją zwyczajnie widziało na scenie, nie sposób jej nie polecać.
Pani Karolina Gibki jest absolwentką Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie – Filii we Wrocławiu z roku 2014 (dziś: Akademia Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego). Uczęszczała także do Studium Musicalowego we Wrocławiu oraz Wrocławskiej Szkoły Jazzu i Muzyki Rozrywkowej w klasie wokalnej. Pierwszy raz wystąpiła na tarnowskiej scenie w spektaklu dyplomowym
„Love&Information” w reż. Moniki Strzępki na Ogólnopolskim Festiwalu Komedii TALIA 2014. Jej przedstawienia dyplomowe to także „Nasza klasa” w reż. Łukasza Kosa oraz „Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku” w reż. Krzysztofa Dracza. Po ukończeniu studiów aktorskich, postanowiła związać się z Teatrem im. Ludwika Solskiego w Tarnowie na stałe (członkini zespołu aktorskiego teatru od 05.08.2014 do 28.07.2018 roku).
Na tarnowskiej scenie grała z powodzeniem role w spektaklach Rafała Matusza („Makbet”, „Pinokio”), Agaty Biziuk („Gdzie jest babcia?”), Eweliny Pietrowiak („Piękna Lucynda”), Łukasza Gajdzisa („W pokoju obok”), Mariána Pecko („Skąpiec”), Julii Mark („Alicja w krainie czarów”), Jakuba Porcari’ego („Reprodukcja”), Macieja Gorczyńskiego („Lato 1910”), Cezarego Domagały („Mały Książę”), Joanny Grabowieckiej („Kalkstein/Czarne słońce”), Evy Rysovej („Havel-Man albo Václav Havel i spisek czasoskoczków”), Łukasza Fijała („Disco Solski”), Piotra Waligórskiego („Hamlet”) i Radosława Rychcika („Grażyna”).
Gdy w czerwcu roku 2017 obejmowałem stanowisko Zastępcy Dyrektora-Dyrektora Artystycznego w tarnowskim teatrze, pani Karolina Gibki stanowiła już mocny punkt miejscowego zespołu, wielu reżyserów niezwykle ceniło efekty pracy z aktorką, a widownia i krytycy darzyli ją niesłabnącą sympatią i uznaniem.
W sezonie 2017/2018, który był pierwszym zaplanowanym przeze mnie dla tarnowskiej sceny, realizowaliśmy spektakle reżyserowane wyłącznie przez kobiety (hasło sezonu: „kobiety o kobietach”). Wówczas – w ramach Sceny Inicjatyw Aktorskich – Joanna Satanowska zrealizowała na Małej Scenie spektakl muzyczny według własnego scenariusza pt. „Bądź taka, nie bądź taka” z nowymi aranżacjami największych przebojów z repertuaru Kory i zespołu Maanam. Produkcja ta była swoistym dowodem uznania dla dotychczasowych osiągnięć artystycznych pani Karoliny, a także okazją, by tarnowscy widzowie mogli pełniej doświadczyć nieprzeciętnego talentu wokalnego aktorki. Przedstawienie w wykonaniu Karoliny Gibki zyskało wiele pozytywnych recenzji i przez kolejne sezony cieszyło się niesłabnącym zainteresowaniem publiczności. Nie tylko miejscowi teatromani docenili „Bądź taką…”. Przedstawienie brało udział w Festiwalu Wałbrzyskie Fanaberie Teatralne, Kieleckim Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym, Festiwalu Debiutantów „Pierwszy Kontakt” w Toruniu, Ogólnopolskich Dniach Monodramu w Koszalinie oraz Festiwalu Hipolita i Ludwiki w Warszawie. W spektaklu obok nieoczywistych, nowych interpretacji wokalno-muzycznych znanych przebojów użyto również projekcji filmowych, w których aktorka wcielała się z powodzeniem w rolę Olgi Jackowskiej „Kory”, dając wyraz swoim umiejętnościom pracy z kamerą.
W tym samym sezonie pani Karolina wzięła także udział w autorskim spektaklu Agaty Biziuk (scenariusz i reżyseria) pt. „Heroiny”. Ten tragikomiczny spektakl muzyczny o wyjątkowych Polkach – kobietach, które wybudowały fundamenty praw i na przekór opresyjnym czasom stawały naprzeciw uprzedzeniom, nadużyciom, stereotypom, a często padały ofiarą okoliczności, w których żyły, powstał w setną rocznicę nadania kobietom praw wyborczych w Polsce. Przedstawienie w przewrotny sposób oddawało głos takim bohaterkom jak: Królowa Jadwiga, Bona Sforza czy Anna Jagiellonka. Dla aktorów tego spektaklu nie lada wyzwanie stanowiło połączenie partii wokalnych z grą na instrumentach na żywo i kreowaniem wielu skrajnie odmiennych postaci scenicznych. Ten swoisty sprawdzian ze zdolności aktorskiej metamorfozy, pani Karolina „zdała” z wyróżnieniem, przenikliwie łącząc umiejętność psychologicznego utożsamienia z formalnym graniem charakterystycznym. Jej poczucie humoru i świadomość warsztatu aktorskiego sprawiły, że spektakl brawurowo zdobył serca tarnowskiej publiczności, a Karolina Gibki po raz kolejny udowodniła swój wszechstronny talent artystyczny.
Po sezonie 2017/2018 pani Karolina podjęła decyzję o opuszczeniu stałego zespołu aktorskiego teatru w Tarnowie, wciąż współpracując z instytucją w charakterze aktorki „gościnnej”. Mimo upływu lat, spektakle z udziałem pani Karoliny pozostają żywe w świadomości widzów, a jej dokonania aktorskie uznawane są za niebagatelny wkład w poziom artystyczny repertuaru tarnowskiej sceny.
Ze swej strony pragnę zapewnić, że współpraca z panią Karoliną Gibki była zawsze efektywna i efektowna, a jej talent aktorski w połączeniu z umiejętnościami wokalnymi stanowiły mocny punkt oferty teatralnej współprowadzonej przeze mnie sceny. Sama aktorka zawsze była osobą rzetelną, sumienną i oddaną, a współpraca z nią przebiegała bezkonfliktowo i owocnie. Jestem przekonany, że jakakolwiek współpraca z panią Karoliną Gibki, będzie dla Państwa okazją do potwierdzenia mojej opinii o tej wszechstronnie utalentowanej aktorce, a jej obecność w Państwa przedsięwzięciach wpłynie znacząco na ich wysoki poziom artystyczny.
Pani Karolina Gibki była aktorką Teatru im. Ludwika Solskiego w Tarnowie. W czasie swojej pracy w teatrze stworzyła wiele udanych kreacji scenicznych. Dała się poznać jako osoba o wyrazistym charakterze i mocnym dążeniu do zdefiniowanego celu.
Szczególnie wartościową rolę Pani Karoliny można obejrzeć w spektaklu „Bądź taka” w reżyserii Joanny Satanowskiej na podstawie biografii Kory Jackowskiej.
Ekspresyjny głos i szeroka paleta możliwości wokalnych zaprezenetowana w tym przedstawieniu bardzo spodobała się widzom.
Mam nadzieję, że Pani Karolina Gibki będzie rozwijać swoje talenty także w pracy warsztatowej z dziećmi i młodzieżą.
Karolina Gibki dołączyła gościnnie do zespołu aktorskiego Teatru im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu przy okazji prób do spektaklu „Iwona księżniczka Burgunda” Witolda Gombrowicza w reżyserii Grzegorza Jaremki. Premiera spektaklu odbyła się 13.10.2017 r.. Karolina została obsadzona w roli Ciotki. Spektakl spotkał się z bardzo dobrym odbiorem ze strony wałbrzyskiej widowni. Przedstawienie zostało zaproszone w 2019 roku na festiwale: Festiwal Debiutantów „Pierwszy Kontakt” w Toruniu oraz Festiwal Gombrowiczowski w Radomiu, gdzie zdobyło nagrody. W spektaklu Karolina Gibki wykazała się znakomitymi umiejętnościami wokalnymi oraz aktorskimi, tworząc odważną, współczesną interpretację postaci z dramatu Gombrowicza. Bardzo dobrze odnalazła się w pracy z nowym zespołem, co zaowocowało kolejną współpracą. 17.11.2017 r. odbyła się premiera czytania dramatu „Miejsce nieodkryte. Biegun północny” Tomasza Jękota w reżyserii Jakuba Falkowskiego w ramach ,,18. Dni Dramaturgii (E)migracje. Conrad”. Karolina Gibki dała się poznać jako wszechstronna aktorka, która swobodnie porusza się między różnymi stylami gry aktorskiej, łącząc umiejętności wokalne, ruchowe oraz improwizacyjne, jak również świetnie radząca sobie w pracy krótkoterminowej, gdzie kluczowa była szybka adaptacja do nowych pomysłów i elastyczność. Podsumowaniem naszej dobrej współpracy z Karoliną było zaproszenie na XVI Wałbrzyskie Fanaberie Teatralne monodramu „Bądź taka nie bądź taka” w reżyserii Joanny Satanowskiej, w którym aktorka śpiewa największe przeboje zespołu Maanam oraz wciela się w postać Kory. Przedstawienie miało premierę 11.02.2018 r. w Teatrze im. Ludwika Solskiego w Tarnowie i okazało się sukcesem. Wałbrzyska publiczność z entuzjazmem wysłuchała nowych interpretacji piosenek legendarnej grupy Maanam. Tym spektaklem Karolina po raz kolejny pokazała swój talent i profesjonalizm.
Jestem przekonany, że współpraca z Karoliną Gibki cechować się będzie rzetelnością, kreatywnością oraz etyką.











































